پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

پیگیری اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی مشهد با استفاده از تبصره ۱۸

  • کد خبر: ۳۹۵۶۶
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
پیگیری اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی مشهد با استفاده از تبصره ۱۸
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: قرار شده است اسامی کلان شهر‌ها و اتوبوس رانی این شهر‌ها اعلام شود و در صورت موافقت، استفاده از تسهیلات نوسازی ناوگان اتوبوس رانی از طریق صندوق کارآفرینی انجام خواهد شد.
علی رضایی | شهرآرانیوز؛ نوسازی، به روزرسانی و توسعه ناوگان حمل ونقل کشور یکی از دغدغه‌های همیشگی شهرداری‌ها و مدیریت شهری به ویژه در کلان شهر‌های کشور است. باتوجه به افزایش بی سابقه قیمت‌ها طی ۲ سال اخیر، توان خرید و به روزرسانی ناوگان در تمام شهر‌های کشور کاهش یافته است و بی تردید حمایت‌های دولتی باید بیش از گذشته برای توسعه حمل و نقل پاک، مدیران شهری را همراهی کند. در قانون بودجه تبصره‌ای با عنوان تبصره ۱۸ وجود دارد که مدیریت‌های شهری می‌توانند با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده در این تبصره برای تأمین مالی نوسازی ناوگان اتوبوس رانی اقداماتی را انجام دهند. چندهفته پیش بود که شهرداری اصفهان توانست با استفاده از این تسهیلات ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید را وارد ناوگان حمل ونقل عمومی این شهر کند و در همان روز وزیر راه و شهرسازی هم این وعده را داد که دیگر شهرداری‌ها هم می‌توانند از این ظرفیت قانونی بهره‌مند شوند.

نوسازی ۳۰۰ اتوبوس فرسوده

به گفته مسئولان سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد، از بیش از ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری فعال در این شهر بیش از ۶۸۰ دستگاه اتوبوس عمری بالای ۱۰ سال دارند و می‌توان گفت که بیش از یک سوم ناوگان اتوبوس رانی مشهد فرسوده و نیازمند نوسازی است. بااین حال از سال پیش بازسازی بخشی از ناوگان فرسوده در مشهد آغاز شده و تاکنون ۳۰۰ دستگاه اتوبوس با انجام فرایند بازسازی با شرایطی مطلوب به چرخه خدمت رسانی بازگشته اند.

پیگیری برای تبصره ۱۸

مدیران حوزه اتوبوس رانی مشهد در عین حال که به دنبال بازسازی ناوگان این سازمان اند، پیگیر استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ نیز برای نوسازی هستند و مدیرعامل شرکت اتوبوس رانی شهرداری مشهد هم گفته که موضوع استفاده از تسهیلات این تبصره از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به صورت جدی در حال پیگیری است.

سعید حسینقلی زاده مقدم در گفتگو با شهرآرا درباره استفاده این سازمان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی مشهد گفت: برای استفاده از محل تسهیلات این تبصره، مکاتباتی بین سازمان شهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و ما نیز در حال پیگیری موضوع هستیم.

او افزود: موضوع استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ نیازمند پیگیری مجدانه است و این کار نیز در حال انجام است. زیرا قرار شده است اسامی کلان شهر‌ها و اتوبوس رانی این شهر‌ها اعلام شود و در صورت موافقت، استفاده از این تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی انجام خواهد شد. امیدواریم بتوانیم با فراهم شدن شرایط اعطای این تسهیلات برای نوسازی بخشی از ناوگان اتوبوس رانی مشهد اقدام کنیم.

خرید ۱۰۰ مینی بوس و ۲۸ اتوبوس در سال جدید

حسینقلی زاده مقدم این را هم گفت که امسال تعداد ۱۰۰ دستگاه مینی بوس به اضافه ۲۸‌دستگاه اتوبوس خریداری شده و فراخوان واگذاری این ناوگان نیز انجام شده است و منتظر عقد قرارداد با بخش خصوصی هستیم.

او با بیان اینکه در روز عید سعید فطر امسال از تعداد ۲۸ دستگاه اتوبوس خریداری شده ۸‌دستگاه وارد ناوگان شد، ادامه داد: امیدواریم با عقد قرارداد‌های مربوط، این تعداد اتوبوس و مینی بوس خریداری شده نیز به زودی به ناوگان حمل ونقل عمومی شهری مشهد اضافه شود.

حسینقلی زاده مقدم در ادامه به مدل دیگری از تأمین ناوگان اتوبوس جدید مشهد اشاره کرد و افزود: در همین راستا به دنبال عقد قرارداد و تفاهم نامه با تولیدکنندگان داخلی اتوبوس هستیم تا درصورتی که این شرکت‌ها بتوانند برای تأمین قوای محرکه اتوبوس اقدام کنند، ما هم برای خریداری اتوبوس از این تولید کنندگان اقدام کنیم. تاکنون برنامه دقیقی برای اینکه برآورد کنیم چه تعداد اتوبوس را می‌توان از این طریق خریداری کرد از سوی تولیدکنندگان به ما اعلام نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->